افکت صدا – دانلود افکت صدا برای تدوین

افکت صدا چیست؟ افکت‌های صدا با نامی دیگر به نام جلوه‌های صوتی شناخته میشوند البته افکت صدا در فرهنگ معین با نام آواپردازی فارسی سازی شده است. افکت‌های صدا در واقع نوعی فرایند صوتی ایجاد شده هستند که توسط صدابرداران تولید یا ضبط می شوند. جلوه‌های طنین انداز یا افشان با نام جلوه‌های ویژه شناخته میشوند این افکت‌ها را میتوان در ساخت فیلم و عکس یا در اجزای زنده، انیمیشن، تیزر تبلیغاتی، بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر استفاده نمود.

این افکت‌ها ساختاری بیکلام دارند مانند صدای شکستن، صدای آب جاری، راه رفتن، صدای باران، صدای تشویق کردن، صدای ترمز کردن و دیگر صداهایی از این قیبل می باشند. برخی صداهای دیگر هم وجود دارند که به عنوان زیر صدا در اغلب پروژه‌ها نظیر: برنامه‌های تلوزیونی، ساخت کلیپ عکس، آهنگ پس زمینه کلیپ عروسی یا مواردی از این دست بهره گرفته می شود این آهنگ‌ها صداهایی ملویی (آرام) هستند مانند صدای پیانو زدن با ریتم آرام، صدای ویالون یا به طور کلی موسیقی‌های کلاسیک.

دانلود افکت صدا

تاثیر جلوه صدا بر محتوا : افکت‌های صدا معمولا برای هدف خاصی ساخته میشوند برای مثال در ساخت یک پادکست ترسناک اگر از جلوه صدایی با موضوع یا ریتم ترسناک استفاده شود میتواند برای شنونده تاثیر بیشتری بگذارد و باعث ایجاد هیجان در فرد شود. در اصل این افکت صدا  به محتوایی که قرار است ساخته شود روح میدهد و انگیزه و هیجان بیننده یا شنونده را افزایش میدهد و در محتواهای صوتی باعث تصویرسازی قوی در ذهن فرد شنونده میشود.استفاده صحیح و بجا از جلوه صدا (افکت صدا) باعث افزایش تاثیرگذاری محتوا ساخته شده میشود.تاثیرات محوری افکت‌ها در دسته‌های زیر خلاصه میشوند:

  • تاثیر امپرسیونیستی
  • اثر متعارف
  • اثر نمادین
  • اثر واقع بینانه
  • اثر تاکیدی
  • اثر برانگیزاننده
بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

افکت صدا باید کاری کند تا پیام اصلی محتوایتان در ذهن‌های افراد ثبت و باقی بماند اگر این افکت صدای استفاده شده این تاثیر را نداشته باشد در واقع بی‌استفاده می باشد.

افکت صدا

انواع افکت صدا : برای ساخت جلوه‌های صدا از دستگاه‌هایی مانند بوم، میکروفن و.. استفاده میشود که صدا برداران با نصب آن‌ها بر روی دوربین یا دستگاه صدابرداری جلوه‌های صدا را تولید می کنند و اکثر فایل‌های ضبطی به فرمت FLAC یا  WAV ذخیره میشوند. برای ساخت و ضبط جلوه‌های صدا از دو روش کمک میگیرند که طبق این روش‌های ساخت، به دو گونه متفاوت شناخته میشوند برای آشنایی بیشتر با ساختار انواع افکت های صدا با ما همراه باشید:

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

جلوه صدا ساخته شده به روش Foley : در این روش تمرکز بر روی صدای محیط است و صدای واحد یا خاصی مد نظر نمیباشد در واقع این صدابرداری این حالت به صدابرداری off معروف است.

ساخت جلوه صدا به روش sound effects : در این روش صداها با دستگاه‌های ساخت یا فرم‌افزاهای مخصوص این کار ساخته میشود این نوع از افکت صداها بسیار کاربردی‌تر و متنوع‌تر هستند به همین دلیل فایل‌های آن‌ها به صورت آماده موجود میباشد برای درک بهتر این موضوع میتوان گفت دیگر نیاز نیست برای ساخت یک جلوه صدا از صدابرداران بخواهید که برای شما صدای خاصی را صدابرداری کنند بلکه برای در اختیار داشتن این گونه افکت صداها شما می توانید از اینترنت به صورت رایگان یا پولی (با تهیه اشتراک در سایت) دانلود کرده و در پروژه‌های خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ

افکت صدا از کجا دانلود کنیم؟

برای استفاده از افکت‌های صدا شما میتوانید پروژه‌های آماده‌ای که ازقبل ساخته شده‌اند را از سایت ادوبیش دانلود کنید. دانلود پروژه آماده و افکت صدا از سایت ادوبیش یکی از بهترین انتخاب‌ها میباشد چرا که سایت ادوبیش یکی از بهترین و بزرگترین مرجع دانلود افکت صدا، پروژه آماده افترافکت، پروژه آماده پریمیر و سایر برنامه‌هایی که مورد نیاز طراحان و تدوینگران می باشد.

این سایت با داشتن تنوع بسیار در زمینه‌های مختلف پروژه آماده اعم از پروژه آماده افکت صدا تبدیل به یکی از ابزار اصلی طراحی در پروژه‌ها شده است. سایت ادوبیش تمامی پروژه‌های آماده خود را به صورت رایگان و پولی در اختیار عموم مردم قرار داده است. شما میتوانید با عضویت در این سایت به دانلود پروژه‌های آماده در زمینه‌های مختلف به صورت رایگان اقدام نمایید، همچنین پس از تهیه اشتراک با پرداخت از درگاه‌های معتبری که در این سایت استفاده شده است میتوانید تمامی این پروژه‌های آماده را دانلود کرده و در اختیار داشته باشید.