بیوگرافی سعید راد

احمد سعید حق پرست راد معروف به سعید راد متولد ۱۳ آبان ۱۳۳۷ در تهران و هنرمند ایرانی است. سعید راد پس از پایان دبیرستان در سال 1347 فعالیت هنری خود را در سینما آغاز کرد و در سال 1350 با بازی در فیلم فاتح دشت به سینما آمد. مثل سعید راد در عقاب ها در سال 1363. عقاب ها فیلمی ایرانی در ژانر نظامی ساخته ساموئل خاچیکیان در سال 1363 است. این اولین و جدی ترین فیلم درباره جنگ ایران و عراق است. این فیلم در سال 1364 اکران شد و در حالی که جمعیت ایران نزدیک به 45 میلیون نفر بود، 18 درصد فیلم را تماشا کردند و این فیلم 738 میلیون و 620 هزار تومان فروخت.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی حمید جبلی

سعید راد پس از ممنوعیت ویدیو در اواسط دهه 1960 ایران را ترک کرد و مدتی را در هند، کانادا و آمریکا گذراند. او در سال ۱۳۷۸ به وطن بازگشت و پس از سال ها دوری از سینما در فیلم دوئلی به کارگردانی احمد رضا درویش به ایفای نقش پرداخت.

سعید راد در سنین پایین ازدواج کرد اما اطلاعات زیادی از این ازدواج در دست نیست و ثمره این ازدواج یک پسر به نام سام و یک دختر به نام نیگا است.سعید راد از همسرش طلاق گرفت و فرزندانش اکنون در کانادا هستندهمسر دوم سعید راد، نوش تمجید، قبل از انقلاب خواننده بود و ازدواج او در آن زمان جنجال زیادی در اخبار به راه انداخت. این ازدواج دیری نپایید و پس از مدتی این زوج هنرمند طلاق گرفتند. در این سال ها سعید راد با همسر سومش در مراسم فرش قرمز دیده می شد.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امیر غفارمنش

وقتی جوان بودم، بولینگ حرفه ای بودم و هر روز بولینگ بازی می کردم، اما در این سال ها وقت کمتری داشتم. برنامه تمرینی صبحگاهی من با پیاده روی در استادیوم Hinglap شروع می شود. این روزها دوچرخه سواری و ایروبیک را ترجیح می دهم. آنقدر در دوچرخه سواری بهتر شدم که توانستم قهرمانی دوچرخه سواری را به دست بیاورم و به تیم ملی بروم.

من با لباس‌های خوش‌پوش و هماهنگ کار می‌کنم، اما پس از بازگشت به ایران، در 10 سال گذشته از لباس استفاده می‌کنم. اگر از تجهیزات و لباس مناسب استفاده کنید، می توانید سال ها از آن استفاده کنید. به نظر من خرید محصولی با برند قابل اعتماد به صرفه است. ارائه اکسسوری های مبل مانند دو منظوره نیز به اقتصاد خانه کمک می کند.البته عده ای می خواهند با برندهای معروف هویت، اصالت و کلاس پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی سارا رسول زاده