راهنمای خرید پاستا پز صنعتی برای فست فود

کاور پاستا پز صنعتی

پاستا یکی دیگر از غذاهای قدیمی ایتالیایی است که شهرت بین المللی پیدا کرده و در سفره و منوی فست فودها جای گرفته. به همین تناسب دستگاه های پاستا پز صنعتی مختلفی نیز در بازار عرضه می‌شود. نمونه خانگی این دستگاه ها را احتمالا بیشتر دیده شده است. اما در این مقاله می‌خواهیم نوع صنعتی آن را به شما معرفی  کنیم.

حضور پاستا پز صنعتی با کیفیت موهبتی برای آشپزخانه رستوران‌های ایتالیایی است. تجهیزاتی برای دم کردن انواع پاستا و ماکارونی که در انواع چهار سبده و شش سبده ارائه می‌شود. با این وسیله در کمترین زمان ممکن  و در عرض تنها 5 دقیقه می‌توان رشته‌ها ماکارونی و پاستا را دم آورد و برای سرو آماده کرد.

انواع پاستاپز ها بر حسب انرژی

پاستا پزها با انرژی گازی و برقی کار می‌کنند. نمونه گازی از این جهت مزیت دارد که در صورت رفتن برق منطقه که این روزها زیاد اتفاق می‌افتد، خدمات رسانی شما به مشتریان متوقف نخواهد شد.

در کنار پاستا پز مجموعه‌ای از تجهیزات فست فود  قرار خواهند گرفت. از جمله آنها انواع سرخ کن صنعتی، تجهیزات پخت کنتاکی و مرغ سوخاری، تجهیزات ساندویچی، سالاماندر، دستگاه پودرزن، دستگاه مرینیتور، دستگاه شوت پیتزا و ساندویچ و از همه مهمتر فر پیتزا مانند فر کامبی برند رشیونال قرار خواهد گرفت.

برای اینکه این ردیف دستگاه‌ها به بهینه‌ترین شکل کارایی خود را داشته باشند بایستی از بهترین تجهیزات استفاده شود و در طراحی نقشه آن دقت کافی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید:  عجیب‌ترین مدل موی زنانه از اسپانیا!

طراحی ظاهری پاستا پز

یک وان بزرگ از جنس استیل ضد زنگ و بدنه‌ای که معمولاً دارای چرخ‌هایی در زیر آن است. در این وان، بسته به اندازه دستگاه 4 تا 6 سبد قرار می‌گیرد. هر کدام از این سبدها ظرفیت دم کردن یک کیلوگرم پاستا را دارند.

استیل ضد زنگ مقاوت و استحکام بسیار بالایی دارد و می‌توان از آن برای سال‌ها استفاده کرد. البته خدمات پس از فروش بیشتر شرکت های ایرانی از جمله آپادانا تجهیز تا 10 سال را پوشش خواهد داد. پس از این دوره هم تجهیزاتی با کیفیت و فناوری بهتر به بازار عرضه خواهد شد. از این رو توصیه می‌شود همیشه برای فست فود خود بر روی تجهیزات دست اول سرمایه گذاری کنید. در مورد تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم به جز مشکلات بهداشتی مسائل گارانتی و خدمات پس از فروش آنها نیز برای صاحبان کالا مشکل زا خواهد شد.

پایه‌های زیر این دستگاه موجب شده است که به راحتی بتوان آن را به جاهای مختلف آشپزخانه صنعتی منتقل کرد. یک عدد ترموستات آنالوگ برای تنظیم دمای دستگاه قطعه دیگری است که در پاستا پز صنعتی اهمیت زیادی دارد.

همچنین این دستگاه مجهز به شیر تخلیه است. برای پر کردن لگن نیز از شیر برقی استفاده می شود که بسته به نوع دستگاه فرق می‌کند. شیر برقی ایتالیایی یا شیر معمولی تجهیزاتی هستند که روی آن سوار خواهند شد.

بیشتر بخوانید:  اطلاعاتی جالب درباره ۶ فسیل شگفت انگیز از دایناسور‌ها + تصاویر

مزایای داشتن پاستا پز در آشپزخانه صنعتی

اما وقتی گاز و دیگ در آشپزخانه موجود است، چرا باید هزینه کرد و پاستا پز را به تجهیزات فست فود افزود. واقعیت این است که قیمت پاستا پز آنقدر زیاد نیست و با هزینه نزدیک به 10 میلیون می‌توان آن را به لیست تجهیزات افزود. این قیمت در برابر هزینه دیگر تجهیزات فست فود اندک به شمار می‌رود.

مضاف بر آن با داشتن پاستا پز سرعت عمل شما در آشپزخانه بسیار بالا خواهد رفت و به همین ترتیب در ماه‌های اول  از قبل سود ناشی از بهره‌وری هزینه پاستا پز به راحتی به دست می‌آید. این تجهیزات مناسب ترین گزینه‌ها برای جوش آوردن سریع آب هستند و به دلیل حرارت غیرمستقیم ماندگاری بالایی دارند.

نورد پاستا، وسیله‌ای که مزیت رقابتی می‌آورد

نورد پاستا صنعتی

اگر بخواهید خیلی حرفه‌ای به روش ایتالیایی پاستا را درست کنید به نورد پاستا هم نیاز خواهید داشت. همان دستگاهی که خمیر ماکارونی را به ورقه‌های نازکی تبدیل می‌کند. این دستگاه می‌تواند دستی یا برقی باشد. با نورد پاستا خمیر را پهن کرده و کشیده و سپس به اندازه های مورد نظر برش می دهیم.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) مسابقه انتخاب زیباترین شاهین‌ها

البته امروز دستگاه‌های ماکارونی بزرگتری برای مخلوط کردن و خارج کردن خمیر توسعه پیدا کرده اند. این دستگاه‌ها برای استفاده تجاری درست شده اند و در آن مجموعه غلتک‌هایی از جنس استیل ضد زنگ روی خمیر ماکارونی کشیده می‌شوند و برش‌های مدنظر سرآشپز را می‌دهند.

این دستگاه‌ها سری تنظیماتی برای اندازه خمیر دارد که خمیر بر اساس آن رول می‌شود. تنها رستوران‌های ایتالیایی برنددار از این تجهیزات استفاده می کنند و همین عامل مزیت رقابتی برای آنها به همراه خواهد آورد.

پاستا در رشته‌های مختلفی تولید می‌شود که عبارتند از: اسپاگتی، فتوچینی، رتله‌ای، رجینته، تیاتله، فارفاله، پایپ ریگاله، دیاولینی، گرمینیا، پنته پنه، ترتیلنی، کاپلی دی انگلو، لوله ای.

چه غذاهایی را می‌توان با این دستگاه درست کرد

غذای پاستا آپادانا تجهیز آراز

روی هم رفته 25 نوع پاستا در رستوران‌ها سرو می‌شود. پنه با گوجه فرنگی ساده یکی از معروف‌ترین آنها است. با پاستا می‌توان سالاد هم درست کرد. سالاد اورتزوی مدیترانه‌ای با سس وینگرت فتا که در آن از پنیر فتا و زیتون کالاماتا استفاده می‌شود.

فارفاله یا سس قارچ وحشی پرچرب یکی دیگر از پاستاهای محبوب است که به سرعت آماده می‌شود. لازانیای گوجه فرنگی و ریحان با گوشت نیز از جمله پاستاهایی بسیار معروف است که در منازل نیز تهیه می شود.