شناخت سبک‌ های مختلف مد در سایت مد و زیبایی مدیسو

قبل از به وجود آمدن سبک‌ های مختلف مد، لباس تکه‌هایی برای پوشاندن بدن بود اما امروزه وسیله‌ای برای نشان دادن احساسات و روحیات انسان‌ها است. لباس به انسان‌ها این امکان را می‌دهد که خودشان را بدون گفتگو معرفی کنند و تا حدی بینش خود را در مورد اینکه چه کسی هساتند ارائه دهند.

پیدا کردن سبک منحصر به فرد که متناسب با سلیقه و اندام شما باشد به شما کمک می‌کند تا احساس اعتماد به نفس بیشتر داشته باشید و راحت‌تر به کارهایتان خارج از خانه برسید. اگر هنوز سبک منحصر به فردتان را پیدا نکرده‌اید و انواع سبک های مد را نمی‌شناسید، این راهنما را از دست ندهید. در این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا سبک ایده آل خود را پیدا کنید.

کلاسیک

خیاطی بی‌عیب و نقص همراه با خطوط صاف و اتوکشیده سبک کلاسیک را تشکیل می‌دهند. این سبک بی‌نهایت به ظرافت تاکید دارد و اگر شما این مد را دوست دارید در کنار ساده‌گی، پیچیده‌گی را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  باریک‌ترین خانه آمریکا با عرض دو متر/ عکس

کژوال

در اواخر قرن بیستم و محبوبیت تماشای ورزش، مقدار زیادی از لباس‌های ورزشی مانند کفش‌های رانینگ و کلاه‌های بیسبالی وارد تیپ‌های روزمره شدند. بعد از آن کم کم لباس‌های غیررسمی که ترکیبی از لباس‌های ورزشی داشتند به سبک راحتی یا کژوآل معروف شدند. مواد اولیه این نوع لباس‌ها جین، پنبه، پشم گوسفند و مخمل است که برای یک روز کامل که خارج از خانه هستید مناسب است.

بوهمیان

سبک بوهمی نماد آزادی‌خواهی در جهان است. این سبک در دهه‌های 1960 و 1970 موردعلاقه اکثر جوانان شد و ماهیت آن با تمرکز بر پارچه‌های آزاد و روان است. اصلی‌ترین نشانه این سبک، رعایت لایه‌بندی در آن است؛ به این صورت که روسری‌، جلیقه‌، ژاکت‌ و دامن‌ را روی هم می‌پوشند و از رنگ‌های خنثی و خاکی بیشتر استفاده می‌کنند. پارچه‌های محبوب این سبک پنبه، ابریشم، جین و کنف است و برای جلب توجه از چاپ‌های جسورانه و اکسسوری‌های بسیار استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

هنری

تصور کنید که نقاش ماهری در زمینه رنگ روغن هستید اما دیگر استفاده از رنگ روغن برایتان جذابیتی ندارد. بنابراین تصمیم می‌گیرید که رنگ روغن را با چیز دیگری مانند کلاژ ترکیب کنید. روح خلاق هنرمندان دوست دارد که سبک‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کند و هیچ قاعده و محدودیتی را نمی‌پذیرد. کسی که سبک هنری را برای سبک پوشش خود انتخاب می‌کند با استفاده از تکه‌های رنگارنگ و جسورانه، روح خلاق و آزاد خود را به نمایش می‌گذارد.

گرانج

برای اولین بار در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 در سیاتل، سبکی راحت با لباس‌های پاره دیده شد. شعار اصلی این سبک “من اهمیت نمی‌دهم” است و همانطور که انتظار می‌رود طرفداران این سبک برایشان اهمیتی ندارد که چه اندازه آشفته به نظر می‌رسند. ظاهر سبک گرانج براساس سبک موسیقی گرانج است و عنصر اصلی این استایل، ظاهر نامرتب و استفاده از تکه‌هایی از لباس‌های لایه لایه که هیچ هماهنگی خاصی ندارند. لباس‌های اصلی این سبک شامل ژاکت‌های چرمی، پیراهن‌های چهارخونه، جین پاره شده و چکمه‌های رزمی است.

بیشتر بخوانید:  نجات پرنده در حال مرگ با انجام CPR

ترندی

این استایل هیچ حد و مرزی ندارد و تنها کاری که باید بکنید این است که از مد پیروی کنید. به آخرین و بهترین ترندهای فصل که مداوم در حال تغییر است توجه کنید و با تغییر فصل، کمد لباستان را از نو تغییر دهید. این سبک برای کسانی مناسب است که به اندازه کافی جسورند و از نظر اقتصادی مشکلی ندارند.

ادامه مطلب را در سایت مدیسو بخوانید.

سایت مدیسو یک سایت تخصصی مد و زیبایی است که با انتشار مطالب به‌روز، متناسب با نیازها و بازار به معرفی سبک زندگی‌ متنوع می‌پردازد. مدیسو فعالیت خود را از پاییز 1400 شروع کرده است و علاوه بر مد و زیبایی به تناسب اندام و سلامتی، راهنمای خرید، اخبار سلبریتی و گردش نیز می‌پردازد.