طرز تهیه لازانیای کتو، لازانیای رژیمی

[ad_1]

 کتو چیست, رژیم کتو چیست

لازانیا کدو، لازانیای رژیمی

طرز پخت لازانیای کدو (کتو)

کتو یا کتوژنیک رژیمی هست که می توان به کاهش قند خون و سطح انسولین اشاره کرد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بینهایت مفید هست.

کتو یا کتوژنیک چیست؟

احتمالا به گوش خیلی از شماها کتو و یا کتوژنیک رسیده باشد. باید بدانید کتوژنیک یک نوع رژیم با کربوهیدرات پایین و چربی بالا هست. در این رژیم مصرف کربوهیدرات را کاهش داده و چربی را جانشین آن می کنید.

زمانی که بدن داخل فاز کتوژنیک می شود برای دریافت انرژی مورد نیاز، چربی را می سوزاند. در این دوران چربی ها در کبد به کتون تبدیل می شوند و انرژی لازم را برای مغز فراهم می کنند.

از فواید رژیم کتوژنیک می توان به کاهش قند خون و سطح انسولین اشاره کرد و با افزایش سطح کتون ها برای سلامتی بینهایت مفید هست.

طرز تهیه لازانیای کتو :

طرز تهیه لازانیای کتو,درست کردن لازانیای کتو

طرز پخت لازانیای رژیمی با کدو

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه مرغ سوخاری رژیمی

مواد لازم برای تهیه ی لازانیای کتو :

 کدو سبز بزرگ 3 رقم
 روغن زیتون به مقدار لازم
 نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
 پیاز زرد خرد شده 1 رقم
 سیر خرد شده 3 حبه
 ادویه ایتالیایی 1 قاشق غذاخوری
گوشت گوساله چرخ شده 450 گرم
 سس مارینارا  700 گرم
پنیر دلمه 900 گرم
پنیر موزارلا رنده شده 3 و نیم فنجان
تخم مرغ 2 رقم
پودر سیر نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه لازانیای کتو :

فر را با دمای 175 درجه سانتیگراد گرم کنید و یک کاسه پخت به وسیله ی قلم مو چرب کنید.

کدو سبزها را بشویید و به صورت ورقه هایی به کلفتی حدود 1 سانتی متر برش دهید. می توانید با پوست و یا بدون پوست استفاده کنید. ورقه ها را بشویید و در آبکش قرار بدهید و 1 قاشق چایخوری نمک روی آن ها بریزید. اجازه بدهید آب کدوها از بین برود. سپس نوارهای کدو سبز را بین ورقه های حوله ی کاغذی قرار بدهید و اجازه بدهید کاملا خشک شوند.

بیشتر بخوانید:  4 روش پخت آبگوشت سیر خوشمزه

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ماهیتابه با حرارت میانه ​​گرم کنید. پیاز خرد شده را افزایش کنید و حرارت دادن بدهید، سپس سیر و ادویه ایتالیایی را افزایش کنید و حدود 7-10 لحظه هم بزنید تا کاملا طلایی شوند.

گوشت چرخ شده را افزایش کنید و آن را بپزید تا قهوه ای شود، با یک قاشق چوبی گوشت ها را از هم باز کنید تا به هم چسبیده نباشند. نمک و فلفل را افزایش کنید کنید. 2 فنجان سس مارینارا را هم بزنید و به آن افزایش کنید، 1 فنجان آب به آن افزایش کنید تا سس و گوشت کاملا بپزد و آب آن به صورت کامل کشیده شود.

پنیر دلمه، 2 فنجان موزارلا، تخم مرغ، پودر سیر، 1/2 قاشق چای خوری نمک و 1/4 قاشق چای خوری فلفل را به یک کاسه افزایش کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.

حدود 3/4 فنجان سس گوشت را در کف کاسه پهن کنید. یک لایه نوار کدو سبز روی آن قرار بدهید تا کل کاسه را بپوشاند، تمرکزفکر کنید سطح آن صاف باشد. روی آن را با 3/4 مخلوط پنیر بپوشانید. چهار بار دیگر این کار را دوباره‌کاری کنید و با لایه پنیر آن را به پایان برسانید.

مواد لازم برای تهیه ی لازنیای کتو, پخت لازانیای کتو

پایان مواد را به صورت لایه ای در کاسه بچینید

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه پنیر مونتری جک

مانده سس مارینا را روی آن پهن کنید و موزارلای رنده شده مانده را بپاشید. روی کاسه را استوار با فویل آلومینیوم بپوشانید. کاسه را روی طبقه ی وسط فر قرار دهید و به مدت 30 لحظه آن را بپزید. سپس فویل را بردارید و 25-30 لحظه دیگر آن را باز کنید و بپزید، یا تا زمانی که پنیر حباب دار و طلایی شود. اگر روی آن طلایی نشد در پایان گریل روی آن را روشن کنید. پس از اینکه پخت و طلایی شد. بگذارید 10 لحظه خنک شود. قبل از سرو با جعفری خرد شده تزئین کنید.

روش های تهیه ی لازانیای کتو,آشنایی با رژیم کتو

پایان مواد را به صورت لایه ای در کاسه بچینید

 

منبع: بیتوته

[ad_2]