بیوگرافی کوروش تهامی

کوروش تهامی متولد 13 اردیبهشت 1360 هنرمند ایرانی است. او در یک خانواده 5 نفره به دنیا آمد و دو خواهر دارد. او تا کلاس اول دبیرستان در منطقه پامنار تهران و سپس در منطقه توسعه یافته سعادت و شهرک غرب زندگی می کرد و اکنون اهل غرب تهران است. کوروش تهامی دارای لیسانس طراحی گرافیک و لیسانس بازیگری تئاتر از دانشگاه آزاد است.

کوروش تهامی فارغ التحصیل تئاتر از دانشگاه آزاد است و در تئاترهای مختلفی ایفای نقش کرده است. او اولین حضور سینمایی خود را در 25 سالگی در اولین فیلم بلند خود با عنوان سینما سینما انجام داد. در بین هنرمندان خارجی او عاشق آل پاچینو، جانی دپ و نیکول کیدمن است و سبک بازی آنها را دوست دارد.

بازیگری برای من یک ضرورت و یکی از آرزوهای کودکی ام بود، وقتی فیلمی را می دیدم سریع با آن رابطه برقرار می کردم و خودم را جای شخصیت های آن فیلم می گذاشتم یا حتی وقتی رمان می خواندم این اتفاق می افتاد. دوباره سعی کردم دیالوگ را ذخیره کنم. برای دوره اول دبیرستان رشته تجربی را انتخاب کردم.من هم سال اول درس می خواندم اما از احساس درونی ام ناراضی بودمسردفتر مدرسه به من پیشنهاد کرد که در دبیرستان رشته گرافیک بخوانم تا به دلیل مطالب خاص بتوانم به راحتی در کنکور هنر قبول شوم.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی نیما شاهرخ شاهی + عکس

همسر سابق او شبنم تلوی کارگردان سینما بود که پس از مدتی طلاق گرفت و سپس با بن یزدانی ازدواج کرد و دوستی ما بسیار هنری بود. همسرم برای خرید سی دی موزیک به فروشگاه رفت که من هم آن را خریدم و اتفاقاً به این موسیقی علاقه زیادی داشتم. وقتی دیدم داره توضیح میده و فروشنده حواسش نیست با توضیحاتم در میان گذاشتم که البته یه مقدار خاص بود و به فروشنده فهماندم موزیک کیه و خواننده این آلبوم کیه.

پون یزدانی: خیلی جالب بود. کوروش عینک بزرگی داشت و من او را نشناختم. اومد جلو و گفت بذار کمکت کنم. فکر کنم دلش شکسته بود. چون هرچی توضیح دادم اصلا توسط فروشنده متوجه نشد. به هر حال کوروش آمد و بخشی از آن را خواند و من با تعجب گوش دادم. بالاخره فروشنده فهمید کدام آلبوم و کدام خواننده است. این روز را فراموش نمی کنم، اتفاق بسیار جالبی بود.اولین جرقه دوستی ما آنجا بود و بعد رفت و آمدهای معمولی که منجر به ازدواج شد

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی آرام جعفری

کوروش تهامی عضو افتخاری کانون ادبی نفس و از سفیران انجمن اهدای عضو ایران است. از جمله کارهای او در زمینه موسیقی و ترانه به ترانه ای که در سریال روزی روزگاری از هنرمند فرهاد فخرالدینی خوانده است اشاره می کنیم. علاوه بر عنوان مجموعه تلویزیونی «فصل الخریف» که بازخوانی ترانه ای قدیمی به آهنگسازی عطاءالله خرم و تنظیم نیکان ابراهیمی به نام «پاییز» بود. او در آواز ایرانی که توسط برخی از هنرمندان خوانده می شود، با داف می خواند. او و رضا یزدانی در کنسرت شانزدهمین سالگرد حافظ، تیکی چیریک را با اجرای علی کومارجی با دو صدا اجرا کردند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لیلا اوتادی