ساختار داخلی تفنگ اسباب بازی چطوری کار می کنه

ساختار داخلی تفنگ اسباب بازی همانند ساختار بیرونی آن به گونه ای طراحی شده که در هنگام شلیک بسیار شبیه یک تفنگ واقعی باشد.

این دسته از اسباب بازی های مشابه سلاح گرم که قادر به تیراندازی هستند دارای تنوع گسترده ای هستند بنابراین هر مدل ساختار درونی و مکانیزم خاص خود را دارند. از نظر جنس بعضی از آنها پلاستیکی و بعضی فلزی هستند.

البته بخش هایی از تفنگ های فلزی نیز از پلاستیک ساخته شده است و فقط بخشی از آنها فلزی است نه همه بخش ها. به همین دلیل حتی از نظر وزنی هم حس واقعی بودن را به فرد منتقل میکند.

این مجموعه اسباب بازی شامل یک محفظه ، یک موتور، یک مجموعه چرخ دنده، یک مجموعه ماشه و یک چفت است. مجموعه دنده درون محفظه نصب شده و به موتور متصل شده که توسط آن به حرکت در می آید.

مجموعه پیچ نیز درون محفظه نصب تعبیه شده‌اند و به طور انتخابی توسط مجموعه چرخ دنده به موقعیت خمیده منتقل می شود. در زمان شلیک مجموعه ماشه پیچ ها را آزاد می کند و با حرکت پیچ به جلو، هوا را از آن خارج می‌کند.

تا اینجای کار یک آشنایی نسبی با ساختار داخلی تفنگ اسباب بازی پیدا کردید. در ادامه مطلب قصد داریم تا اطلاعات دقیق تری از مکانیسم و آناتومی داخلی تفنگ های اسباب بازی و تفاوت های تفنگ واقعی و اسباب بازی را در اختیار شما قرار دهیم.

نگاهی به ساختار داخلی تفنگ اسباب بازی

در بسیاری از کشورها، مالکیت اسلحه توسط قوانین دولتی کنترل و تنظیم می شود. بر اساس این قوانین و تحت کنترل شدید اسلحه، شهروندان فقط می توانند اسلحه اسباب بازی داشته باشند.

در حال حاضر اکثر تفنگ های اسباب‌بازی، گلوله‌های پلاستیکی اسباب‌بازی شلیک می‌کنند، از سیلندرهای فشرده یا فنرهای قدرتمند برای شلیک گلوله‌ها استفاده می‌شود.

تفنگ اسباب بازی شامل یک موتور، یک محفظه، یک مجموعه دنده و یک مجموعه پیستون است. مجموعه دنده در محفظه نصب شده و به یک موتور متصل شده و توسط آن می چرخد.

مجموعه پیستون نیز در محفظه نصب شده است، به مجموعه دنده متصل است و شامل یک آستین پیستون، یک میله پیستون و یک فنر قدرتمند است.

بیشتر بخوانید:  ازدحام، رازبقای پنگوئن ‌ها (+عکس)

آستین پیستون توخالی است، دارای یک محفظه داخلی است و به طور ایمن درون درون محفظه جای داده شده. همچنین محفظه داخلی پر از هوا است.

میله پیستون به صورت لغزنده در آستین پیستون قرار دارد و به مجموعه دنده متصل می شود و توسط آن هدایت می شود، میله پیستون وظیفه فشرده سازی هوا را در آستین پیستون دارد و دارای دو سر و شیار است. هوای فشرده در آستین پیستون تیرهای اسباب بازی را از محفظه بیرون می کشد. شیارها به مجموعه چرخ دنده متصل می شوند و به حرکت در می آیند. فنر قدرتمند در یک انتهای میله پیستون نصب شده است.

با این حال، یک اسلحه واقعی دارای یک پیچ است که هنگام شلیک تفنگ به عقب جلو و حرکت می کند. علاوه بر این، حرکت مرتبط با پیچ به وضوح قابل مشاهده است. در تفنگ های اسباب بازی این اتفاق نمی افتد زیرا میله پیستون تفنگ اسباب بازی در داخل آستین پیستون حرکت می کند و از دید پنهان است. بر این اساس، تفنگ های اسباب بازی تفاوت هایی با تفنگ های واقعی دارند.

یکی دیگر تفاوت های اصلی تفنگ واقعی با تفنگ اسباب بازی در نوع تیر یا گلوله بکار رفته در آن است. گلوله جسمی است که از سلاح گرم یا سلاح بادی شلیک می‌شود. گلوله ها معمولاً از فلز (بیشتر سرب) ساخته می‌شوند و فاقد مواد منفجره هستند. آسیبی که به هدف وارد می‌کند صرفاً ناشی از ضربه شدید آن جسم جامد است.

در حالی که تفنگ های اسباب بازی از لحاظ نوع تیر به 7 گروه تقسیم بندی می شوند که در ادامه به آن می پردازیم:

تیر ژله ای

تفنگ های ژله ای بسیار هیجان انگیز و کاملا بی خطر هستند از این بابت بسیاری از کودکان و نوجوان از طرفداران پر و پا قرص این تفنگ اسباب بازی هستند. تیرهای این مدل تفنگ از یک ماده ژله ای تشکیل شده و با قیمت مناسبی به فروش می رسند.

ساچمه ای

تفنگ های ساچمه ای، نوع دیگری از اسباب بازی جنگی هستند، تیرهای به کار رفته در این مدل از جنس پلاستیک بوده که کاملا بی خطر هستند و آسیبی به کودک و اطرافیان او نمی رسانند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید پاستا پز صنعتی برای فست فود

این تفنگ ها مانند یک اسلحه واقعی با عقب بردن لوله، به راحتی مسلح می شوند و ساچمه های پلاستیکی را با برد پرتاب بالایی شلیک می کنند. برخی از تفنگ های ساچمه ای فلزی هستند و طبیعتا نسبت به نمونه های پلاستیکی وزن بالاتری دارند.

تیر فومی

این مدل از تفنگ ها با تیر هایی از جنس فوم شلیک می کنند، که مزیت بزرگ آن ها بی خطر بودن آن است. شما می توانید کودکان را ساعت ها با خیالی آسوده آزاد بگذارید تفنگ بازی کنند.

تفنگ های باتری خور

تفنگ های باتری خور دو نوع هستند، نوع اول این مدل تفنگ ها قابلیت شلیک نداشته و با پخش موزیک های مهیج و افکت های نوری جذاب کودکان را سرگرم می کند. نوع دوم آن ها از تیرهای ژله ای استفاده می کند و بدون نیاز به مسلح کردن می توانید به صورت رگباری شلیک کنید. این مدل از تفنگ ها برای کودکان زیر 6 سال بسیار مناسب اند.

تفنگ های ترقه ای نوستالژیک

تفنگ های ترقه ای از زمان های قدیم وجود داشته اند و گذشته تا به امروز جزو تفنگ های پرفروش محسوب می شوند. تفنگ های ترقه ای امکان شلیک ساچمه ندارند و تنها با ایجاد صدای ناشی از ترقه ها کودکان را سرگرم می کنند. این مدل تفنگ های اسباب بازی برای کودکان بالای ۶ سال مناسب هستند. توجه داشته باشید که تفنگ های ترقه ای سر و صدای زیادی دارند و برای استفاده در خارج از خانه پیشنهاد می شوند.

نرف

این مدل تفنگ ها یک سری تفنگ پلاستیکی اسباب بازی هستند که نیاز به مسلح کردن مجدد ندارند و تیرهای فومی را به صورت رگباری شلیک می‌کنند. این تیرها انواع مختلفی دارند. ساده، چسبناک، رنگی و…

قیمت تفنگ نرف نسبت به سایر مدل ها بالاتر است، اما به جرات می توان گفت، ارزش خرید دارند و بسیار سرگرم کننده هستند. اگر بودجه کافی در اختیار دارید، خرید تفنگ اسباب بازی نرف گزینه بسیار خوبی برای فرزند دلبندتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  کفش آدیداس ساخت کجاست؟

آب پاش

تفنگ های آب پاش برای بازی در خارج از خانه بسیار مهیج و دوست داشتنی هستند. به ویژه در روزهای گرم سال، می توانید ساعت ها کودکان خود را با این اسباب بازی بی خطر سرگرم کنید.

برند نیماپروداکت به عنوان یکی از بزرگترین فروشگاه های اسباب بازی ایران در زمینه فروش انواع اسباب بازی ها دلایل متعددی برای کسب اطمینان و رضایت قلبی مشتریان عزیز خود دارد. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه با بالاترین سطح کیفیت و از بهترین و معتبرترین برندها ارائه می شوند.

این برند از نظر تنوع محصولات در سطح بالاتری از فروشگاه های مشابه از جمله دیجی کالا و آمازون قرار دارد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت محصولات در سایت‌های فروش قابل مقایسه است. فروشگاه نیماپروداکت در مقایسه با سایر سایت ها به صرفه ترین قیمت را برای مشتریان محترم در نظر گرفته است.

و در نهایت…

کودکان همیشه تقلید کوچکی از دنیای بزرگسالان دارند و تفنگ های اسباب بازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه یکی از اسباب بازی های پرطرفداری که وارد بازار شده است تفنگ های اسباب بازی هستند که دامنه تنوع آن ها بسیار گسترده است.

فقط به عنوان نکات پایانی باید خدمتتان عرض کنیم که موقع خرید تفنگ اسباب بازی به تناسب سن استفاده از محصول مورد نظرتان با سن کودکی که می خواهید تفنگ را برای او تهیه نمایید، توجه کنید. چرا که یک انتخاب اشتباه میتواند سلامتی او را به خطر بیاندازد. با شناخت بیشتر ویژگی های تفنگ های اسباب بازی خرید از فروشگاه های معتبر، می توانید تفنگ مناسب تری را تهیه کنید.

در این مقاله به بررسی کامل ساختار داخلی تفنگ اسباب بازی و مکانیسم آن پرداخته شد. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده انواع تفنگ های اسباب بازی و آشنایی برندها، قابلیت ها و قیمت های هر یک از آنها به سایت https://nimaproduct.com  مراجعه نموده و در قسمت دسته بندی تفنگ اسباب بازی را انتخاب و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمائید.